Fiske

Gokväll :)

Igår och en större del av sommaren har jag fiskat både själv och med min kille och även min familj.
Fiske är också ett stort intresse som jag har, nu tänker ni säkert " en tjej kan väl inte fiska" JO tänk för att vi kan det. Att ta i mask och även fisk herregud man får ju inte vara allt för fjompig *fjompig=mesig*. 
Att få den här känslan när en stor fisk tar tag i ditt bete, ett drag, spinnare eller en enkel mask på en krok det spelar ingen roll det är lika roligt varje gång. 
Jag har fiskat sen jag var en liten tös och är nästintill född med ett fiskespö i handen. Första gången pappa köpte fiskespö till mig och vi stod där tillsammans och fångade fisk och jag var så stolt över den lilla stackaren som hamnade på min krok men jisses så glad jag blev.

På vintern är det pimpelfiske som gäller, man klär på sig varma kläder tar med sig varm kakao eller kaffe vad man än tycker om på isen, sen så borrar man sig ett hål och sätter sig på sin skrylla *skrylla=en hemmagjord pall av något slag* och sen så sitter man där och fiskar och väntar på att det nappar. Det är faktiskt den enda gången som jag tycker om vinter, det är när man fiskar och såklart julen förstås.


Om det är något ni undrar om fiske så fråga gärna mig så ska jag försöka svara. :)

Skepp ohoj// Frida 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0